Мережа «БРСМ», мабуть, уперше в історії надала фактаж про свою фінансову діяльність. Опубліковано документи!
І це дуже круто! Цей дебют одразу дає зрозуміти, чому раніше ми нічого від неї не бачили й не чули. Бо компанія взагалі не дуже розуміє, скільки й чого треба платити. В іншому разі вона б не публікувала документів, які це фактично доводять. Але давайте про все по черзі.
Що ж сталося? На дружньому інформаційному ресурсі «БРСМ» розмістила свою версію звітності зі сплати податків у ІІ кварталі 2024 року (можна знайти за пошуком «Отже, не варто сприймати хворі фантазії про податки за правдиву інформацію»).
Це – відповідь на мої нещодавні розрахунки, які показали, що «БРСМ» – третій номер за роздрібними продажами пального на ринку, остаточно стала антилідером податкового рейтингу серед ТОП-10 мереж за кількістю АЗС.
Але для початку подивімось, що нам повідомила «БРСМ», схоже, сама того не усвідомлюючи:
Тепер про розрахунки. Кілька тижнів тому джерела, наближені до податкової, надіслали мені реакцію «БРСМ» у вигляді їхніх альтернативних розрахунків. Я так розумію, сеньйору Бібі (вже 10 років живе в Італії) було сказано, що він, скажімо так, дістав. Той вирішив заспокоїти й надіслав свої цифри: 2,44 або навіть 2,61 грн/л! Тоді як злобний Куюн нарахував 0,62 грн.
Мені навіть порадили бути більш уважним. Я образився, між іншим! Виходить, дані «БРСМ» сумнівів не викликають на відміну від моїх? А фактично – ваших! Бо я лише беру ваші дані й користуюсь калькулятором.
І я це зробив знову. Взяв і вже на цифрах «БРСМ» розрахував операційне податкове навантаження. І, о диво, воно майже збіглося з моїми результатами!
А секрет успіху математиків з «БРСМ» виявився дуже примітивним: вони включили у розрахунки акциз при виробництві! А це – 70% у їхній сплаті податків.
От тільки один нюанс: акциз – це не податок на операційну діяльність!
Це податок на товар!!! Якби «БРСМ» не виробляла свого бензину, вона б його імпортувала і платила акциз на митниці, як це роблять решта.
Уже понад рік я завжди підкреслюю, що рахую лише ПДВ, податок на прибуток, зарплатні податки – ПДФО та ЄСВ.
Крім того, «БРСМ» включає не те щоб дуже видатні, але ж дані спиртзаводу «ФАЗОР», яких я не мав. А якби й мав, то не зважав би, бо це непрофільний бізнес. Давайте до податкового навантаження WOG додамо показники їхнього молочного бізнесу «КОМО»? (Їм це якраз би не завадило). Або ОККО дорахуємо успіхи їхніх агрокомпаній…
Отже, що по цифрах? Мої розрахунки на основі даних Тимчасової слідчої комісії парламенту, яку очолює Ярослав Железняк, – 0,62 грн/л.
Дані «БРСМ» від джерел у податковій – 0,69 грн/л.
Але тепер з’являється публічна інформація, де сумарна сплата податків у ІІ кварталі 2024-го зростає з 80-ти до 115 млн грн. Зокрема на 20 млн грн збільшився ПДВ, на 14 млн – ПДФО і ЄСВ, на 1 млн – податок на прибуток. І тепер це 0,99 грн/л.
У моїй практиці траплялося, що при додатковій звірці з платниками виявляли додаткові суми податків (буквально кілька разів і здебільшого косметичні). А от чого точно ніколи не було, так це щоб дані податківців про реалізацію були більшими, ніж у реальності. Дані або збігаються, або менші, оскільки багато мереж ховає реалізацію поза касою – це один із найпоширеніших способів ухиляння від оподаткування.
От і в нашому випадку «БРСМ» каже, що продала 116 млн л, а податкова фіксує 138 млн л. При тому дані касових апаратів (РРО) у податківців чітко збігаються з даними ЄРАН – Єдиного реєстру акцизних накладних.
Що це означає? Якщо брати реалізацію 138, навантаження 0,99 перетворюється на 0,83 грн/л.
А якщо це 147 млн л, як оцінюємо ми, – на 0,78 грн/л.
Але нехай буде 0,99 грн/л. Це все одно й близько не 2,75. І взагалі, а що це змінює?
Згідно з даними «БРСМ», цей бізнес майже безприбутковий: мережа сплачувала з літра 8 коп. ПнП, тобто прибуток становив 44 коп./л. ТОП-5 платників сплачували у відповідний період 0,43 грн/л ПнП, або у 5 разів більше.
ПДВ: 47 коп./л у «БРСМ» проти 1,20 грн/л у ТОП-5.
Середній оклад у групі «БРСМ» становить 9 500 грн на місяць (класична мінімалочка), а якщо взяти тільки мережу (ТОВ «Євро Смарт Пауер») – то 7 600 грн (а це вже на якісь пів окладу схоже). У той час, як ТОП-5 мереж сплачували у ІІ кварталі 23 437 (!) грн/міс..
А тепер головне. ТОП-5 платників у ІІ кв. сплачували у середньому 2,72 грн ОПЕРАЦІЙНИХ податків на літр (за реалізацією «БРСМ» посідає 3 місце серед національних мереж).
Розрахуємо обсяг недоплачених «БРСМ» податків: (2,72 – 0,99)х116 млн л = 200,7 млн грн.
Якщо продажі 138 млн л – то 238 млн грн.
Якщо брати нашу оцінку 147 млн л, нестача – 254 млн грн за квартал.
Отака «невід'ємна складова – це сумлінна сплата податків, це і є турбота про українців, бо ми виросли й працюємо в Україні» (цитую пафос «БРСМ»).
А знаєте головний прикол? У тій же публікації «БРСМ» ділиться планами на ІІІ квартал, обіцяючи збільшити показник податкових навантажень до 3,44 грн/л. Щоправда, чесно попереджають, що податок на прибуток більше платити не планують! А що планують? Акциз! Тобто бовтанки буде ще більше! Відповідно, на збільшення сплати операційних податків розраховувати бюджету не варто. Зате чесно!
До «БРСМ» у мене залишилось єдине питання: вони це свято відкритості влаштували через свою недалекість чи на чиєсь прохання?
Головні ж питання – до податкової. Ви вивертаєте всіх на ринку, спускаєте нормативи зі сплати ПДВ і податку на прибуток. А яким чином «БРСМ» уже рік працює всупереч вашому регулюванню? У них проїзний чи як?
Друге. Ви плануєте спитати з сеньйора Біби та інших фокусників за минулі періоди? Бодай за повоєнні, коли вони не платили у бюджет під час війни?
Основні параметри податкового навантаження у групі «БРСМ-Нафта» й ТОП-5 платників за результатами ІІ кв. 2024 р. |
||
Показник |
БРСМ* |
ТОП-5 рейтингу платників** |
Податків на літр, грн |
0,99 |
2,72 |
ПнП на літр, грн |
0,08 |
0,43 |
ПДВ на літр, грн |
0,47 |
1,20 |
Середній офіційний оклад працівників, грн/міс. |
9500 |
23 437 |
* Дані «БРСМ»
** Дані Тимчасової слідчої комісії ВР України з питань розслідування можливих протиправних дій посадових осіб органів державної влади, інших державних органів та суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що могли завдати шкоди економічній безпеці України (голова — Ярослав Железняк)
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти