В начало

Glusco: криво, але правильно


Сергій Куюн, директор Консалтингової групи «А-95»

Уряд передав в управління «Нафтогазу» мережу Glusco. Думаю, не сильно помилюсь, якщо скажу про початок націоналізації.

Концептуально вважаю це рішення правильним. Станції зупинилися невдовзі після початку війни, немає навіть натяку на поновлення їхньої роботи.

Таким чином заяви власника мережі Димитріоса Аніфантакіса виявилися елементарним «чьосом».

Нагадаю, минулої осені він розповідав про свої планетарні можливості, трейдерський досвід, диверсифікацію постачання тощо. У реальності ж цей бізнес зосередився на подальших постачаннях російського пального в межах контракту з «роснєфтью», який грек успадкував разом із мережею (або мережу разом з контрактом, є й такі версії).

Саму мережу, наскільки відомо, закладено в якомусь мутному європейському банку третього дивізіону.

Це могло стати зірковим часом для Аніфантакіса, який реально має зв’язки й можливості для постачання пального з Європи. Він – чинний член ради директорів Motor Oil Hellas, найбільшої грецької нафтопереробної групи, що володіє одним із найсучасніших НПЗ у світі й близько 1 500 АЗС у Греції й за кордоном.

Але де те грецьке чи будь-яке інше пальне від мегатрейдера, коли воно так потрібне?

При тому, що українські компанії везуть пальне казна-звідки, вивчають зокрема й варіанти імпорту із зазначеного вище заводу, яким керує пан Аніфантакіс. Як на мене, все зрозуміло.

Що далі?

НАК як роздрібна компанія? Погано я собі це уявляю, та зараз і задача досить примітивна – продавати пальне. Вважаю, впораються. Але спочатку треба купити, а головне – привезти пальне, це сьогодні найскладніше завдання.  

Що мені трохи не подобається, так це незрозумілий механізм вилучення мережі. Якесь рішення суду, АРМА… Повідомляється про 172 АЗС, хоча в мережі давно 105 станцій. Все, що рухалось таким шляхом раніше, закінчувалось досить криво (згадаємо блокування Glusco навесні минулого року силами ДФС). Залишається простір для оскарження тощо. На такому фундаменті важко буде будувати щось надійне.

Уже є версії, що надалі мережу можуть продати/передати якійсь закордонній конторі, зокрема польському «Орлену» (про якісь колаборації на паливному ринку нещодавно говорив Зеленський). Не думаю, що хтось захоче входити під час війни, тим більше «Орлену» своїх проблем наразі вистачає. Та у подальшому ця компанія з біржовим листінгом не доторкнеться ні до чого, що не має чистої історії.

Але загалом крок гарний. Це також має бути сигналом тим власникам автозаправних мереж, які тримають їх без пального, тому що продають його за спекулятивними гуртовими цінами.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти