В начало

Бензин ваш, а ідей немає


Олег Гірко, старший віце-президент з енергетики британського філіалу RJ O'Brien Limited у Лондоні

Споживання бензину в Америці впало до найнижчої сезонної позначки за останні 25 років. Як-то кажуть, найкращі ліки від високих цін – високі ціни. Учора, 4 жовтня, на закриття ринку у Нью-Йорку місцевий контракт упав більш ніж на 6,7%, Brent закрилась із падінням на 5,25% на позначці $86,15/бар., а лондонський газойль здешевшав на 5,7%, до $896/т., що на $125 нижче, ніж останній пік цін, досягнутий у середині вересня. Спред із жовтня у листопад торгується за $23,25/т, тоді як ще минулої п’ятниці він був $37/т.

Не завадили падінню і заяви Саудівської Аравії з росією про продовження скорочення видобутку нафти до кінця року. Цю новину з великим ентузіазмом не сприйняли, оскільки ринок просів відразу ж після публікації.

Одна з основних причин — руйнація попиту на нафтопродукти, яка, як вважають аналітики JPMorgan, йде повним ходом. Банк прогнозує $85/бар. на четвертий квартал 2023 року і $83 — на перший квартал 2024 року. Беквордація й диференціали на атлантичні сорти нафти знизяться разом із переходом у невеликий профіцит в останні місяці цього року.

Goldman Sachs, мабуть, ще не встиг відкрити коротку позицію — банк вважає, що бензину мало і він дуже дешевий порівняно з більш важкими продуктами — надлегким мазутом і вакуумним газойлем. Чому цим мазутом ніхто не заправляє автомобілі, вони, щоправда, не пояснили.

Ймовірно, під впливом лікувального амстердамського повітря голландський ING також радить купувати. Фундаментально ситуація з нафтою, як і раніше, в ажурі, а падіння цін викликане швидше динамікою долара, що росте, і прибутковістю американського держборгу.

Подальше зниження цін після такого різкого розпродажу цілком можливе. Однак якщо дотримуватися думки JPMorgan, то його краще використовувати, щоб продати більше. Оскільки в разі повернення російського дизелю на міжнародний ринок він отримає додатковий тиск на ціни. Наступна лінія підтримки в жовтневому газойлі становить $880/т, далі — $845-$850/т.

Окрім цього, наприкінці жовтня Shell проведе збори для працівників і пояснить їм стратегію розвитку компанії. Незважаючи на тиск «зелених», компанія цього року наче береги втратила, вичавлюючи з нафтобізнесу максимум. Воно й зрозуміло, «зелена» стратегія коштує грошей, а коли їх ще заробиш, як не на такому ринку.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти