У початок

«Акцизний» компроміс від Геруса: 124/139/169

Також є російською мовою

У Верховній Раді зареєстровано законопроект №4098-2 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на пальне», який передбачає збільшення ставки акцизу на автогаз і її зменшення на бензин.

Документ було зареєстровано 30 вересня групою з шести народних депутатів на чолі з головою Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрієм Герусом.

Проєктом закону, текст якого має в своєму розпорядженні enkorr, пропонується зменшити акциз на бензин з €213,50 до €169,5 за 1000 л і підвищити акциз на СВГ з €52 до €124,50 за 1000 л. При цьому акциз на дизельне пальне залишити на поточному рівні – €139,5/1000 л.

За розрахунками «Консалтингової групи «А-95», ухвалення запропонованих ставок акцизу призведе до здешевлення бензину А-95 на 1,74 грн./л і до одночасного подорожчання газу на 2,9 грн./л. У середніх цінах на кінець вересня 2020 р. співвідношення складе 21,21 грн./л на бензин проти 14,90 грн./л на газ.

Крім того, розрахунки показують, що імплементація пропозиції глави пеківського комітету збільшить надходження до держбюджету від «паливних» податків на 8,3 млрд грн..

Відзначимо, це вже четвертий зареєстрований у парламенті з початку вересня законопроєкт, який покликаний змінити ставки акцизів на пальне.

Зокрема, першим законопроєктом пропонується уніфікувати акциз на бензин, автогаз і ДП на рівні €139,5 за 1000 л. Цю ініціативу лобіюють українські НПЗ «Укртатнафта» і «Укргазвидобування». Цей проєкт також підтримує Нафтогазова асоціація України, яка об'єднує найбільші мережі АЗС.

У свою чергу Українська асоціація скрапленого газу через своїх парламентських лобістів на чолі з Ніною Южаніною зареєструвала законопроєкт, який передбачає фіксування співвідношення ставок акцизного податку на автогаз на рівні 25% від ставки акцизу на автомобільні бензини.

Ще один документ було подано депутатом від фракції «Слуга народу» Олексієм Ковальовим. Він пропонує зменшити акциз на бензин з €213,50 до €139,50 за 1000 л. При цьому ставки на ДП і автогаз залишити на діючому рівні – €139 і €52 за 1000 л відповідно.

Як повідомляв enkorr, про потребу перегляду ставок акцизу заявили в «Консалтинговій групі «А-95». На думку експертів, структура споживання моторних палив в Україні потребує коригування задля максимального використання нафтопереробних потужностей, вирівнювання торгового балансу і збільшення податкових надходжень.

Експерти відзначили, що якщо нині акциз на газ становить 24,4% від акцизу на бензин, то для вирішення завдання збалансованого нафтопродуктозабезпечення це співвідношення має бути не меншим за 70-75%. При цьому акцизний податок на дизпальне можна залишити на поточному рівні.

«Бензин стане доступнішим, скраплений газ здорожчає, але збереже свою цінову привабливість, НПЗ отримають перспективу розвитку, ринок знизить залежність від імпорту, а держава отримає додаткові податки», – заявили в «А-95», підкресливши, що вихід на нову структуру споживання буде плавним і займе не менше п'яти років.

Відзначимо, ідею коригування акцизів спрямовано на зниження привабливості скрапленого газу, обсяг споживання якого за останні сім років подвоївся з паралельним зменшенням використання бензину – одного з ключових продуктів у номенклатурі виробництва компанії «Укртатнафта». У компанії вважають, що уніфікація ставок акцизів призведе до зниження попиту на скраплений газ і до зростання продажів бензину.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти