В начало

Пахлава медова…: на півдні «дизельні» опади

Ситуація на ринку потроху оживає, хоча з рук пальне ніхто не вихоплює. Тим часом у Польщі приватні трейдери кивають на Orlen, який не дає заробити зайву копійчину. Так само на півдні ніяк не можуть розгадати таємницю низьких цін.

Премії на автомобільні партії дизельного пального зі східних терміналів Польщі в середині квітня становлять $60-80/т до північноєвропейських котирувань CIF. Коментуючи ситуацію з продажами в Україну, деякі компанії висловлюють стриманий оптимізм.

«Так, купувати й вивозити стали трохи більше, але до торішніх рівнів ще дуже далеко», — каже один із польських трейдерів.

Серед перешкод, які постають на шляху зростання продажів, компанії зазначають триваючі блокування польсько-українського кордону й більш дешевий ресурс, який відвантажується з Литви. Водночас дизпального в Польщі наразі багато. Минулого місяця надходження продукту в балтійські порти країни зросли в півтора раза — до 446 тис. тонн.

Протягом минулого тижня базова гуртова ціна на дизельне пальне в Польщі зменшилася на 116 зл/м3 (-$43/т), до 5 224 зл/м3 ($1 096/т) слідом за зростанням котирувань. Знижки від базової ціни залежно від регіону постачань і сегменту споживання в березні становили $330-400/м3 ($100-120/т). Спред з котируванням CIF цього тижня збільшився на $12/т.

Компанія Orlen Lietuva 15-21 квітня продає автомобільні партії дизпального за $881-899/т на умовах FCA. Порівняно з попереднім тижнем ціни знизилися на $28-29/т, що було пов’язано зі зменшенням котирувань. На час встановлення цін премії на автомобільні партії до котирувань CIF становили $29-47/т. Залізничні партії дизпального з термінала в Моцкаві продаються в середньому за +$40/т до CIF NWE. Американський продукт з Риги пропонується з націнкою $45-50/т до котирувань CIF.

На півдні умови продажів автомобільних партій дизпального цього тижня не зазнали суттєвих змін. Попит є, але пропозиції ще більше. Протягом останніх двох місяців на ринку з’явилося кілька нових компаній, які раніше не були прямими імпортерами палива. Це позначається на обсягах продажів системних трейдерів.

«Деякі агропідприємства везуть паливо самостійно в розрахунку на те, що такі постачання обійдуться дешевше», — зазначають в українській компанії.

Автомобільні партії дизпального в Констанці пропонуються з диференціалами $60-70/т до середземноморських котирувань CIF. На більш віддалених від моря терміналах у Романі й Фундулі паливо продається за +$95-100/т і +$85-90/т відповідно.

Гирло Дунаю кипить від пропозицій дизпального. Постачальники змагаються один з одним у мистецтві продажів, а найрозповсюдженішим засобом боротьби за місце під південним сонцем є знижки. Як наслідок, премії на автомобільні партії продукту залишаються низькими.

У середині квітня з дунайських терміналів компанії пропонують дрібний гурт за +$80-90/т до середземноморських котирувань CIF. Зі слів трейдерів, торгівля з такими націнками здебільшого завдає збитків. Утім, деякі учасники ринку не виключають, що в окремих випадках мають місце махінації з податками.

Продажі дизпального у квітні в Україні зростають, але темпи імпорту, які випереджають поточний попит, гарантують профіцит на ринку, вважають постачальники.

«До кінця місяця якихось проривів уже не варто чекати, ринок і надалі буде перелитим», — зазначає один із трейдерів.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти