У початок

У серпні зріс експорт нафти й нафтопродуктів з росії

У серпні 2025 року експорт морської сирої нафти з росії дещо зріс, попри скорочення постачання до Індії. Збільшення закупівель з боку Китаю частково компенсувало втрати, свідчать дані S&P Global Commodities at Sea.

З російських портів було відвантажено 3,40 млн барелів на добу (б/д) сирої нафти — трохи більше, ніж 3,35 млн б/д у липні, але все ще нижче рівня березня-червня.

Постачання до Китаю зросло на 12% — до 1,109 млн б/д, тоді як Індія скоротила закупівлі на 21% — до 1,30 млн б/д. Це відбувається на тлі дискусій щодо впливу вторинних санкцій США на індійську торгівлю з росією.

27 серпня США оголосили про запровадження 25% вторинних мит на Індію, щоб стимулювати скорочення закупівель російської нафти. Аналітики зазначають, що попри тиск Індія, ймовірно, продовжить імпорт, хоча може частково переорієнтувати торговельні потоки й домогтися додаткових знижок.

Морський експорт російських нафтопродуктів у серпні зріс на 10% — до 2,31 млн б/д, подолавши багатомісячний мінімум. За даними CAS, це зумовлено зростанням постачання мазуту на 33%, й залишків — на 6%.

Експорт продукції до Китаю зріс на 79 % — до 291 733 б/д, до Індії — на 19 % (164 209 б/д), а до Туреччини — на 9 % (522 891 б/д).

Це відновлення відбувається попри тиск на експортну інфраструктуру. Наприкінці серпня українські дрони атакували головний балтійський експортний центр росії — усть-лугу. Удар по терміналу 24 серпня спричинив пожежу на об’єкті компанії «новатек» у Фінській затоці. Пожежу було ліквідовано, але конструкція зазнала пошкоджень.

Експорт газойлю/дизельного пального залишився на рівні близько 750 тис. б/д після зниження на 4% у липні — до 754 тис. б/д. На відміну від мазуту, цей сегмент не продемонстрував відновлення. За даними CAS, експорт до Бразилії впав на 34% — до 80 тис. б/д, а до Туреччини — на 6% — до 288 тис. б/д.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти