У квітні 2025 року росія збільшила морський експорт мазуту й вакуумного газойлю (ВГО) зі своїх портів на 8% у добовому вимірі — до 4 млн тонн. Про це свідчать дані LSEG й джерела Reuters у галузі.
Зростання стало можливим завдяки відновленню виробництва після зниження обсягів первинного перероблення нафти. За підрахунками Reuters, у квітні виведені потужності становили 2,91 млн тонн — на 21% менше, ніж у березні.
Попри повне ембарго ЄС на російські нафтопродукти, що набуло чинності в лютому 2023 року, трейдери переорієнтували потоки палива до Азії — зокрема до Саудівської Аравії, Китаю, Індії, Сингапуру, Малайзії й Індонезії.
Постачання до Саудівської Аравії більш ніж подвоїлися, досягнувши 0,7 млн тонн: королівство імпортує дешевший мазут для електростанцій, щоб знизити внутрішнє споживання нафти.
Малайзія, Сингапур та Індонезія переважно використовують імпортований ресурс для блендингу або зберігання у плавучих сховищах. Водночас Китай з Індією купують ВГО й мазут як дешевшу альтернативу Urals.
З початку року росія спрямувала до Індонезії вже 500 тис. тонн мазуту, майже вп’ятеро більше, ніж за аналогічний період 2024 року. Крім того, ще близько 200 тис. тонн мазуту й ВГО, відвантажених у квітні, наразі перебувають на танкерах поблизу Суецького каналу — їхній кінцевий пункт призначення поки невідомий.
Нагадаємо, у квітні експорт дизельного пального з рф зменшився на 10% порівняно з березнем — до 3,3 млн тонн на місяць.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти