Експортні відвантаження дизпального з рф у квітні 2025 року знизилися приблизно на 10% у добовому вираженні до попереднього місяця, до близько 3,3 млн тонн на тлі зростання експорту нафти, а також внаслідок сезонних ремонтів НПЗ й очікуваного зростання попиту на внутрішньому ринку, свідчать джерела Reuters і дані LSEG.
Основними покупцями російського продукту минулого місяця залишалися Туреччина й Бразилія, при цьому відвантаження у напрямку Туреччини зросли приблизно на 6% до березня, до близько 1,12 млн тонн, до Бразилії – знизилися майже на третину, до 0,66 млн тонн з 1 млн тонн.
Після набуття чинності ембарго на імпорт нафтопродуктів із рф до країн Євросоюзу у лютому 2023 року Бразилія й Туреччина залишаються основними покупцями російського дизпального.
Відвантаження продукту з портів рф у напрямку країн Африки у квітні скоротилися приблизно на 20% до попереднього місяця, до 0,75 млн тонн, при цьому основними покупцями виступили Лівія, Сенегал, Туніс і Гана, за даними LSEG.
Трейдери кажуть про великі обсяги дизельного пального й газойлю, спрямовані минулого місяця у напрямку перевалки «борт-борт» (ship-to-ship, STS) поблизу кіпрського порту «Лімасол» – понад 0,42 млн тонн, кінцевий пункт призначення цих вантажів поки невідомий.
Трейдери розпочали STS-перевалку дизпального з рф поблизу Лімасола у січні, основна частина обсягів надходить із чорноморських портів рф — у новоросійську, тамані й туапсе, згідно з даними LSEG.
Низка танкерів, що завантажили у портах рф близько 150 тис. тонн продукту, зараз перебувають у дорозі й не показують кінцевого пункту призначення.
Експортні постачання нафтопродуктів із прихованим пунктом призначення зростають останніми місяцями під тиском санкцій з боку США, Великобританії та Євросоюзу.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти