росія у червні 2025 року знизила експортні відвантаження дизпального з морських портів на 6% у добовому вираженні до попереднього місяця – до близько 3,35 млн тонн на тлі скорочення обсягів виробництва через ремонти НПЗ, показали дані LSEG і джерел Reuters у галузі.
Планові ремонти проходили на низці заводів, включаючи «кірішинєфтєоргсінтез, ТАІФ-НК, антипінський, ачинський і сизранський НПЗ, уточнили джерела Reuters.
Основними покупцями російського продукту в червні залишалися Туреччина й Бразилія, при цьому відвантаження у напрямку Туреччини зросли приблизно на 15% до травня – до близько 1,35 млн тонн, до Бразилії — впали на третину, до 0,47 млн тонн після постачань у попередні місяці.
Частина відвантажених партій дизпального ще в дорозі і кінцевий обсяг постачань може змінитися.
Після набуття чинності ембарго на імпорт нафтопродуктів із рф до країн Євросоюзу у лютому 2023 року Бразилія й Туреччина є головними покупцями дизпального з рф.
Відвантаження продукту з портів рф у напрямку країн Африки у червні впали приблизно на 30% до попереднього місяця – до 0,7 млн тонн, при цьому основними покупцями виступили Марокко, Туніс, Того та Єгипет, за даними LSEG.
У напрямку перевалки «борт-борт» (ship-to-ship, STS) поблизу кіпрського порту «Лімасол» було спрямовано близько 240 тис. тонн російського дизпального, кінцевий пункт призначення цих обсягів поки невідомий.
Трейдери розпочали STS-перевалку дизпального з рф поблизу Лімасола в січні, основна частина вантажів надходить із чорноморських портів — «новоросійська», «тамані» й «туапсе», згідно з даними LSEG.
Низка суден, що завантажили в портах рф близько 230 тис. тонн продукту, зараз перебувають у дорозі й не показують кінцевого пункту призначення.
Експортні постачання нафтопродуктів із прихованим пунктом призначення зростають останніми місяцями під тиском санкцій з боку США, Великобританії та Євросоюзу.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти