У початок

Січневі канікули тривають: попит на імпортний СВГ залишається низьким

Активність українських імпортерів скрапленого газу в першій половині січня була вкрай низькою. Багато компаній досі тримають закупівлі зарубіжного ресурсу на паузі через слабкий попит і наявність дешевших пропозицій на внутрішньому ринку. На відсутність інтересу до імпортного газу вказують також оперативні дані з постачань — за першу декаду січня компанії розмитнили лише 15,1 тис. тонн продукту, це на 47% менше порівняно з аналогічним періодом грудня.

Про значне скорочення попиту з боку України кажуть і за кордоном. «Продажі на початку січня скоротилися щонайменше на 50%», — кажуть у компанії Bulmarket. Минулого тижня автомобільні партії ПБТ з терміналу в Галаці пропонувалися за $725-735/т, це на $5/т менше порівняно з 1-7 січня. У Мангалії газ здешевшав на $10-20/т, до $700-710/т. Румунські компанії наразі пропонують найдорожчий продукт, через це попит на південний ресурс із боку українських компаній низький.

Утім, на західному напрямку ситуація ненабагато краща. Згідно з даними enkorr, минулого тижня, який закінчився 14 січня, автомобільні партії ПБТ на східних терміналах Польщі здешевшали на $9/т. З урахуванням вартості транспортування до польсько-українського кордону газ пропонується в діапазоні $651-752/т, але інтерес до продукту дуже кволий. «Останнім часом українські компанії в нас майже нічого не купують», — каже польський трейдер. На умовах FCA Сокулка й Вулька-Добринська пропозиції компаній починаються від €565/т ($610/т), що не вкладається у парадигму ціноутворення газу європейського або американського походження. «Дуже сумнівно, що за такою ціною можна без збитків продати європейський продукт», — вважають в одній із польських компаній. На внутрішньому ринку Польщі ціни на автомобільні партії російського ПБТ не змінилися й становлять 2 450-2 500 зл/т ($616-628/т) FCA.

Наприкінці минулого року ЄС заборонив укладати спотові угоди на придбання газу з російськими компаніями, але відвантаження продукту з росії в Польщу залишаються великими. За першу декаду січня обсяги відправлень становили 27,9 тис. тонн, це на 50% більше, ніж у грудні, й майже вдвічі більше, ніж торік. Попри ембарго ЄС російського LPG в Польщі поки що не стало менше, і поява на польському ринку аномально низьких цінових пропозицій це підтверджує.

На балтійському напрямку автомобільні партії газу з урахуванням вартості транспорту до українського кордону пропонуються за $693-727/т, це на $4/т менше порівняно з попереднім тижнем.

Ціни на залізничні партії ресурсу також почали зменшуватися. Минулого тижня газ у вагонах пропонувався за $720-740/т на умовах DAP Ягодин/Ізов. Учасники ринку повідомляють, що були й дешевші пропозиції. «Нам пропонували обсяг за $700/т, але ми не погодилися, бо постачальник вимагав швидкого прийняття рішення», — розповів один з великих українських імпортерів.

Вартість залізничних партій пропану в балтійських портах Польщі минулого тижня зросла на $5/т і становить $690-720/т, тоді як в ARA котирування зменшилися на $4/т, до $505/т. З урахуванням транспортування до українського кордону морський газ коштуватиме $790-820/т на умовах DAP Ягодин/Ізов. Діапазон цін на залізничні партії ПБТ на білорусько-польському кордоні зменшився на $5/т, до $462-468/т DAP Брест.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти