У початок

Привезли з запасом: імпорт бензинів у травні виріс більш ніж на третину

Також є російською мовою

Імпорт автомобільних бензинів в Україну в травні 2021 р. виріс на 34% (29 тис. т), до 114,7 тис. т, порівняно з аналогічним періодом торік (85,7 тис. т). Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95».

При цьому, як відзначають в «А-95», більшу частину ресурсу було імпортовано в останній декаді травня напередодні планового ремонту Мозирського НПЗ, який розпочався 1 червня і може тривати цілий місяць.

Крім того, збільшити запаси і розглянути нові джерела постачань українських операторів спровокувала початкова заява БНК про припинення постачань у червні бензину марки «А-95». Нагадаємо, в кінці травня Білоруська нафтова компанія не підтверджувала постачання «п'ятого» для українських контрагентів. Між тим, після резонансу, який отримала ця інформація, компанія заявила про готовність постачити 10 тис. т ресурсу за нормативного обсязу постачань білоруського бензину 55 тис. т на місяць.

Імпорт бензинів з Білорусі в травні 2021 р. порівняно з травнем-2020 виріс до 86,7 тис. т (+28,2%). Найбільшим постачальником виступила мережа ОККО, яка наростила постачання більш ніж на чверть – з 19 тис. т у травні минулого року до 24 тис. т у травні-2021. На 6% збільшила постачання бензинів мережа WOG – до 14,1 тис. т.

Значне зростання постачань білоруських бензинів відзначено у спецімпортера групи «БРСМ-Нафта» компанії «Катма Груп», яка наростила імпорт удвічі – до 12,2 тис. т замість 6,8 тис. т роком раніше. Відзначимо, що на відміну від решти мереж «БРСМ» імпортує винятково бензин А-92 і переважно з Новополоцького НПЗ. Цей продукт з низькою щільністю і високим октановим числом мережа використовує для кустарного виробництва бензину А-95, змішуючи його з октанопідвищуючими компонентами, які компанія також імпортує з Білорусі як розчинники для лакофарбової промисловості.

На UPG у травні-2020 припало 10,3 тис. т білоруських бензинів, а KLO, «Амік Україна» і «Авантаж» постачили 3,2 тис. т, 3 тис. т і 2,6 тис. т відповідно.

Також значно зросли відвантаження в Україну з НПЗ PNK ORLEN – на 58%, до 27,7 тис. т. Основним постачальником литовського ресурсу в травні-2021 стала компанія ОККО. Вона імпортувала 10,2 тис. т бензину, що втричі більше від показника торішнього травня (3,3 тис. т).

«Сокар Україна» постачила 3,8 тис. т литовського ресурсу, WOG – 4,2 тис. т, «Амік Україна» – 3,1 тис. т, «Альянс Ойл Україна» – 2,6 тис. т і KLO – 230 т.

За підсумками чотирьох місяців поточного року в Україну було імпортовано 476,7 тис. т бензинів, що на 29% більше від показника січня-травня торік.

Нагадаємо, в 2020 .р баланс бензинів склав 2,122 млн т, збільшившись за рік на 9%. При цьому баланс ринку експерти оцінюють у 2,7 млн ​​т, оскільки близько 0,5 млн т автобензинів виробляється на міні-НПЗ і нафтобазах із привізних компонентів: октанопідвищуючих розчинників, технологічного бензину, ММА і т.д..

Для боротьби з тіньовим сегментом ринку легальні гравці, профільні асоціації й експерти пропонують посилити контроль за переміщенням вуглеводневої сировини, діяльністю міні-НПЗ, відновити перевірки контролю якості нафтопродуктів на АЗС і розпочати посилений моніторинг податкового навантаження на автозаправні мережі. Уряд обіцяє ринку підтримку, проте жодні продуктивні ініціативи поки не реалізовано.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти