У початок

Імпорт ДП й авіапального в Європу зріс напередодні санкцій проти рф

Імпорт дизельного й авіаційного пального до Європейського Союзу готується до рекордного місяця, оскільки трейдери запасаються на зиму й реагують на обмеження щодо нафтопродуктів, вироблених із російської сирої нафти.

З 1 по 20 жовтня у порти ЄС прибули майже 1,9 млн барелів нафти від експортерів, включаючи Індію, Саудівську Аравію й США. Якщо темпи збережуться, обсяги постачання дизпального й авіаційного пального досягнуть місячного рекорду — згідно з даними Kpler, зібраними Bloomberg.

Після заборони постачання з росії 2023 року ЄС різко збільшив імпорт середніх дистилятів з інших країн. Ці продукти використовуються для вантажівок, локомотивів, літаків, будівельної техніки й для опалення. Заборона змінила усталені торговельні маршрути, змусивши Європу шукати нових постачальників — зокрема в Індії.

Наразі план ЄС з обмеження закупівель пального у переробників російської сирої нафти знову загрожує порушити енергетичні ланцюжки постачання. Це може призвести до подальшої переорієнтації торговельних потоків, особливо в умовах зростання попиту на опалення в холодні місяці.

Тиск на окремих країн-експортерів і трейдерів посилився після того, як США внесли до санкційного списку російські енергетичні компанії — ПАТ «роснєфть» і ПАТ «лукойл». Керівники індійських НПЗ — ключових покупців російської сирої нафти — заявили, що нові санкції США практично унеможливлюють подальше надходження цих вантажів до основних переробників.

Після початкової заборони ЄС на імпорт російських нафтопродуктів 2023 року деякі країни поза блоком продовжували імпортувати російську сиру нафту, одночасно експортувавши нафтопродукти до Європи. Але нова заборона, яка набуде чинності 21 січня, має на меті перекрити цю лазівку.

Хоча це менш масштабний крок, ніж попередня заборона (росія тоді була найбільшим постачальником дизпального в ЄС), він все ще може порушити потоки. Аналітики FGE вважають, що нові правила створюють невизначеність щодо постачання з Індії, хоча імпорт, ймовірно, триватиме.

Санкції США проти «роснєфті» й «лукойлу» додають ще один рівень ризику, ускладнюючи й здорожчуючи переміщення барелів, пов’язаних з росією, через світові ринки. Очікується, що потоки російської нафти до великих індійських НПЗ впадуть майже до нуля.

Індія активно імпортує російську сиру нафту з 2022 року, скориставшись обмеженням ціни у $60 за барель і купуючи вантажі зі знижкою.

Індійські вантажі становили приблизно 362 тис. барелів на добу (б/д), або 20% від загального обсягу імпорту середніх дистилятів до ЄС з 1 по 20 жовтня. Якщо темп збережеться, це буде найвищий місячний обсяг імпорту з Індії з 2017 року.

Зі слів Фернандо Феррейри, директора Rapidan Energy Group, деякі індійські НПЗ прагнутимуть продовжити постачання нафтопродуктів у Європу. Він зазначив, що зміни призведуть до «скорочення або перерозподілу торговельних потоків, але не до повного обнулення імпорту з Індії».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти