Китай, найбільший у світі споживач скрапленого вуглеводневого газу, збільшив морський імпорт СВГ у січні-квітні 2025 року на 5,3% порівняно з відповідним періодом 2024-го – до 11,453 млн тонн, свідчать розрахунки Reuters, засновані на даних трейдерів і LSEG.
Морські постачання СВГ до портів Китаю минулого місяця зросли у добовому вираженні на 1,8% порівняно з березнем – до 2,89 млн тонн, за даними LSEG. Зі слів трейдерів, головною причиною зростання імпорту стало збільшення споживання СВГ як нафтохімічної сировини, в основному на установках з дегідрування пропану. Вони також відзначають приріст споживання пропан-бутану у комунально-побутовому секторі.
Тим часом джерела у галузі побоюються скорочення виробництва або закриття на ремонт нафтохімічних заводів після підвищення Китаєм 9 квітня мит на імпорт СВГ із США до 34%, що призведе до зростання закупівельних цін на сировину (СВГ) для нафтохімічної галузі Китаю.
Найбільшими постачальниками СВГ до портів Китаю в січні-квітні залишилися США з часткою близько 56% від загального обсягу, Іран, ОАЕ й Катар з частками 15,9%, 10,5% і 7,2% відповідно. При цьому, за оцінкою учасників ринку, у травні очікується скорочення постачання СВГ із США до Китаю приблизно на чверть, а заміщення американського пропану й бутану відбудеться в основному шляхом імпорту з країн Перської затоки.
Китай збільшив морський імпорт СВГ 2024 року на 11,7% порівняно з 2023-м – до 34,8 млн тонн. Згідно з розрахунками Reuters, заснованими на даних LSEG, головними постачальниками СВГ у порти Китаю торік були США, ОАЕ, Іран і Катар, на частку яких припало відповідно 56,3%, 10,6%, 9,8% і 7% від загального обсягу морського імпорту, частка Кувейту – 2,7%.
Головні порти для вивантаження СВГ у Китаї минулого року були зосереджені у східній і південно-східній частинах країни: на частку терміналів у портах «Яньтай» і «Нінбо» припало близько 11,4% і 11,1% від загального обсягу, «Ляньюньган» і «Дунгуань» – 9,8% та 7,1%. Ці порти залишаються в лідерах за підсумками січня-квітня 2025 року: на їхню частку сумарно припало близько 41% від загального обсягу морського імпорту в Китай.
За даними трейдерів, росія поки що постачає СВГ до Китаю лише через сухопутні кордони: як залізничним, так і автомобільним транспортом. Відкриття першого морського термінала з перевалки СВГ на Далекому Сході рф у совєтській гавані заплановано на кінець 2025 року, після чого з'явиться новий канал доставляння пропан-бутану в танкерах-газовозах з росії до портів Китаю. російські експортери збільшили залізничні відвантаження СВГ до Китаю 2024 року на 45% порівняно з 2023-м – до 294 тис. тонн.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти