У початок

Китай зберіг обсяг квот на експорт палива на I півріччя 2025 року

Китай видав 19 млн метричних тонн експортних квот на бензин, дизельне й авіаційне пальне у рамках першої партії квот на 2025 рік, незмінно порівняно з роком раніше, повідомили Reuters кілька трейдерів і китайська промислова консалтингова компанія.

Китай керує своїм експортом нафтопродуктів за допомогою жорсткої системи квот, використовуючи експорт як інструмент для балансування й забезпечення достатнього постачання внутрішнього ринку.

За даними трейдерів і консалтингової компанії JLC, державним нафтовим компаніям Sinopec і CNPC, ключовим одержувачам цих квот, було надано загальні дозволи на 13,34 млн тонн, або 70% від 19 млн тонн.

Приватний нафтопереробник Zhejiang Petrochemical Corp отримав 1,67 млн тонн експортних квот у цій партії, додали вони.

Міністерство торгівлі Китаю не відповіло на запит Reuters про коментарі, надісланий факсом.

Крім того, Китай також вивільнив експортні квоти на 8 млн тонн морського палива з низьким вмістом сірки на перший транш 2025 року, що також не змінилося порівняно з роком тому, повідомили трейдери й JLC. Із загальної суми близько 90% було виділено Sinopec і CNPC.

За перші 11 місяців 2024 року китайський експорт нафтопродуктів, включно з бензином, дизелем, авіаційним паливом і морськими бункерами, становив 54,4 млн тонн, що на 6,3% менше, ніж за відповідний період 2023 року.

«Ми очікуємо, що «експорт усіх трьох продуктів у середньому знизиться у річному обчисленні у І кварталі наступного року, оскільки нафтопереробники переналагодять свої операції», — сказала керівник відділу аналізу нафти в Китаї консалтингової компанії FGE Міа Генг.

Експортні квоти переробної торгівлі становили 5,95 млн тонн, що охоплює 31% від загального виділеного обсягу для цієї першої партії, тоді як загальна торгівля займає більшість.

Згідно з так званим експортним маршрутом переробної торгівлі, нафтопереробники звільняються від податків на імпорт сирої нафти й експортних податків на нафтопродукти, але мають фіксовані обсяги й часові проміжки для експорту, і те й інше під суворим контролем китайської митниці.

Очікується, що споживання нафти у Китаї досягне піка 2027 року й становитиме не більше 800 млн тонн, або еквівалент 16 млн барелів на день (б/д) сирої нафти, згідно з даними нафтопереробної компанії Sinopec.

Попит на дизельне пальне повільно замінюється зростанням використання скрапленого природного газу в останні кілька років, тоді як попит на бензин знижується через більшу кількість електромобілів у країні.

Продажі авіаційного пального й газойлю з вмістом сірки 10 ppm у січні на таких нафтопереробних підприємствах, як CNOOC і Sinochem, почалися два тижні тому, повідомили три джерела у сфері торгівлі.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти