Китай, найбільший у світі споживач скрапленого вуглеводневого газу (СВГ), знизив морський імпорт у червні 2025 року на 1,8% у добовому вираженні до попереднього місяця – до 2,717 млн тонн, свідчать розрахунки Reuters, що базуються на даних трейдерів і LSEG.
За даними LSEG, морський імпорт СВГ до Китаю з США у червні впав удвічі до травня і втричі до квітня цього року — до 540 тис. тонн (1,553 млн тонн у квітні). Китайські споживачі замінили американський ресурс в останні місяці шляхом збільшення постачання СВГ з країн Близького Сходу (Іран, ОАЕ, Катар, Кувейт) й Канади.
Загалом морські постачання СВГ до портів Китаю плавно знижуються з квітня, коли почалася торговельна війна між США й Китаєм. Пекін на короткий час підвищив мита до 84% на імпорт продукту з США, змусивши своїх покупців обміняти американські вантажі на альтернативні обсяги з країн Близького Сходу, тоді як постачання з США було переорієнтовано до Європи й інших країн Азії.
Надалі Китай знизив мито до 10%, але все одно пропан залишився менш привабливим для переробників, ніж нафта, кажуть трейдери. У результаті Китай виділив другий пакет квот на імпорт нафти 2025 року, подвоївши обсяг щодо рівня минулого року на тлі запуску нових переробних потужностей і перебоїв із постачаннями з США дешевших пропану й етану.
Попри зниження морського імпорту СВГ в останні місяці, загалом за перше півріччя ввезення пропану й бутану через порти Китаю збереглося на рівні січня-червня 2024 року — близько 17,075 млн тонн.
Найбільшим постачальником СВГ до портів Китаю у першому півріччі цього року, попри зниження постачань у травні-червні, залишилися США з часткою близько 48% від загального обсягу, інші великі експортери — Іран, ОАЕ й Катар з частками 16,6%, 12,1% і 7,9% відповідно.
Китай збільшив морський імпорт СВГ 2024 року на 11,7% порівняно з 2023-м – до 34,8 млн тонн. Згідно з розрахунками Reuters, заснованими на даних LSEG, головними постачальниками СВГ у порти Китаю 2024 року були США, ОАЕ, Іран і Катар, на частку яких припало відповідно 56,3%, 10,6%, 9,8% і 7,0% від загального обсягу морського імпорту. Частка Саудівської Аравії становила 3,9%, Оману — 2,9%, Кувейту – 2,7%.
росія поки що постачає СВГ до Китаю лише через сухопутні кордони — як залізничним, так і автомобільним транспортом. Відкриття першого морського термінала з перевалки СВГ на Далекому Сході рф у совєтській гавані заплановано на кінець 2025 року, після чого з'явиться новий канал доставлення пропан-бутану у танкерах-газовозах з росії до портів Китаю. російські експортери збільшили залізничні відвантаження СВГ до Китаю 2024 року на 45% порівняно з 2023-м – до 294 тис. тонн.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти