У початок

G-7 імпортували турецького пального з російської нафти на €1,8 млрд

У першій половині 2024 року Туреччина піднялася з 14-го найбільшого покупця російської сирої нафти до повномасштабного вторгнення росії в Україну до третього найбільшого імпортера, свідчать дані Центру дослідження енергії й чистого повітря (CREA).

За той же період три турецькі нафтопереробні заводи (НПЗ) придбали російської нафти на суму 1,2 млрд євро для виробництва нафтопродуктів, які потім імпортуються країнами G7+.

Імпорт нафтопродуктів з турецького НПЗ STAR, НПЗ Tupras Izmit і НПЗ Tupras Aliaga Ізмір приніс кремлю приблизно 750 млн євро податкових надходжень для фінансування своєї жорстокої війни з Україною.

російський нафтогазовий сектор – найважливіше джерело доходів для кремля, воно становить 32% у федеральному бюджеті за 2023 рік, що менше порівняно з 42% 2022 року. Крім того, кремль виділив третину всіх витрат 2024 року на армію.

У той час як обмеження цін на нафту й ембарго знизили прибутки росії від експорту нафти приблизно на 14% за другий рік вторгнення, наявні лазівки дозволили росії продовжувати покладатися на свої традиційні західні ринки й компенсувати втрату доходів шляхом продажу більших обсягів у треті країни, які потім продають отримані продукти на західні ринки.

Останнє було б неможливим, якби країни G7+ не приймали кінцеву продукцію з НПЗ й експортних терміналів третіх країн. Купуючи нафтопродукти на НПЗ, які залежать від російської сирої нафти, країни G7+ підтримують і навіть збільшують попит і, таким чином, підвищують ціни на експорт російської нафти.

Країни-члени ЄС імпортують нафтопродукти з турецьких НПЗ, як і раніше, але Сполучені Штати є другим найбільшим імпортером нафтопродуктів із цих трьох НПЗ у першій половині 2024 року.

Імпорт США з цих заводів зріс на астрономічні 335% порівняно з аналогічним періодом торік за перші шість місяців 2024 року, приблизно до 613 тис. тонн, що вже перевищує загальний імпорт нафтопродуктів з них 2023 року.

За оцінками CREA, 386 тис. тонн імпортованих нафтопродуктів у першому півріччі 2024 року було отримано з російської нафти. Цей імпорт складається здебільшого з бензину. Імпортований США бензин із цих НПЗ, який, за оцінками, переробляється з російської сирої нафти, міг би заправляти приблизно 338 782 американських автомобілів щомісяця.

Перший і найважливіший крок, який повинні зробити країни, які запроваджують санкції, — це заборонити імпорт нафтопродуктів з НПЗ, які використовують російську сиру нафту, вважають в CREA.

США також повинні заборонити імпорт нафтопродуктів з НПЗ, які належать, управляються або працюють на сирій нафті, що продається російською компанією «лукойл», яка потрапила під санкції. Будь-які закупівлі нафтопродуктів на НПЗ, що частково належать «лукойлу», або на НПЗ, що працюють на російській сирій нафті, придбаній у «лукойлу», надсилають кошти підсанкційній організації, яка тісно пов’язана з кремлем.

Заборона імпорту з цих НПЗ або компаній-постачальників «лукойлу» не матиме жодного впливу на ціни на нафту й не створить ефекту доміно. Наприклад, закупівлі США на НПЗ STAR становлять лише 1% від загального морського імпорту нафтопродуктів. Заборона цього імпорту — з НПЗ із величезним імпортом сирої нафти «лукойл» — не вплине на внутрішні ціни чи пропозицію, вважають у CREA.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти