Фрахтові ставки на супертанкери різко зросли цього тижня й, імовірно, залишатимуться високими через підвищення портових зборів між США та Китаєм, а також побоювання щодо наслідків американських санкцій проти великого китайського нафтового терміналу. Про це повідомляє Reuters.
За оцінками трейдерів, нові портові збори Китаю, запроваджені у відповідь на дії США, можуть додати понад $7 за барель до вартості транспортування для танкерів, пов’язаних зі Сполученими Штатами. Це означає близько $15 млн додаткових витрат за рейс, що фактично унеможливлює фрахтування таких суден.
Ставка VLCC для маршруту Близький Схід – Китай (TD3C) сягнула двотижневого максимуму на рівні W98 за шкалою Worldscale, що визначає рівень фрахтових ставок, повідомляє LSEG. Станом на 15 жовтня показник трохи знизився до W95 (приблизно $6,2 млн за рейс), але все одно суттєво перевищує рівень W70, зафіксований тижнем раніше.
Зростання ставок спровокувала заява Пекіна про введення додаткових зборів для суден, пов’язаних зі США, у відповідь на аналогічне рішення Вашингтона. Згодом Китай уточнив, що судна китайського виробництва звільняються від цих платежів. Обидва набори зборів набули чинності 15 жовтня.
«Ставки дійсно підскочили, адже зменшилася кількість танкерів, які відповідають критеріям, щоб уникнути сплати нових зборів», — зазначила аналітик нафтового ринку Sparta Commodities Джун Го. — «Певне полегшення принесло рішення Пекіна звільнити від них власні судна».
За даними Clarksons Research, близько 12% світового флоту танкерів потрапляють під нові китайські збори для суден, пов’язаних із США.
Додатковий вплив на ринок мало рішення Вашингтона від 10 жовтня запровадити санкції проти нафтового терміналу Річжао (Rizhao) у провінції Шаньдун. Це змусило трейдерів перенаправити частину вантажів до порту Чжоушань, що може призвести до заторів у ключовому перевалочному вузлі, який обслуговує нафтопереробні заводи Sinopec і Rongsheng Petrochemical.
«Санкції проти терміналу Річжао підвищили волатильність фрахтового ринку в регіоні», — сказав аналітик Gibson Shipbrokers Брендан Бос. — «Хоча частина суден уже змінила маршрути, вплив, ймовірно, буде короткостроковим, оскільки ринок знайде нові канали збуту».
Ставки TD3C нині залишаються поблизу дворічних максимумів (W108), зафіксованих у вересні, коли кількість вільних танкерів скоротилася через зростання експорту з Близького Сходу та збільшення поставок до Азії.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти