Експорт російських нафтопродуктів впав до мінімуму за часів розв’язаної росією повномасштабної війни проти України. Причиною стало зростання кількості ударів українських безпілотників по нафтопереробних заводах (НПЗ), що зменшило виробництво, а виробники надали пріоритет внутрішньому ринку.
Дуже ранні дані за вересень свідчать про помітне падіння обсягів. Потоки з портів країни скоротилися приблизно на 300 тис. барелів на добу (б/д) порівняно з аналогічними місяцями за останні три роки, згідно з даними Vortexa Ltd., зібраними Bloomberg.
Загальні потоки нафтопродуктів знизилися до 1,94 млн б/д за перші 15 днів місяця. Якщо тенденція збережеться, вересень стане місяцем із найнижчим середнім показником принаймні з початку великої війни рф проти України 2022 року. Це свідчить про реальний вплив атак українських дронів на нафтову промисловість росії.
За оцінками JPMorgan Chase & Co., удари по кількох великих НПЗ знизили рівень перероблення у країні нижче від 5 млн б/д, що є найнижчим показником з квітня 2022 року. У поєднанні з попереднім сезонним зростанням внутрішнього споживання зниження обсягів виробництва призвело до дефіциту бензину. Чиновники розглядають можливість продовження заборони на експорт дорожнього пального до жовтня й закликають виробників переспрямовувати дизельне пальне на внутрішній ринок.
Експорт нафти морським транспортом є ключовим показником видобутку нафти в росії, враховуючи, що офіційні дані засекречені. Потоки сирої нафти різко впали у тиждень до 14 вересня з нещодавніх максимумів, оскільки постачання до Балтії скоротилися після того, як українські безпілотники вразили ключові регіональні об’єкти, згідно з даними відстеження руху танкерів, зібраними Bloomberg.
Експорт дизельного пального й газойлю знизився на 12% порівняно з попереднім місяцем до приблизно 699 тис. б/д. Водночас постачання до Туреччини залишаються високими, зі значним переспрямуванням вантажів з Бразилії й Африки. Прямогінного бензину експортували лише 342 тис. б/д, що на 30% менше від багатомісячного максимуму серпня і є найнижчим рівнем цього року.
Потоки мазуту, навпаки, зросли до 835 тис. б/д, що є найвищим рівнем з квітня 2023 року. Основна частина вантажів прямує до Азії, зокрема до Індії. Постачання вакуумного газойлю впали до 53 тис. б/д. Експорт реактивного палива був найнижчим за рік — менше ніж 10 тис. б/д.
Постачання бензину й компонентів суміші протягом місяця не спостерігалися. Загалом паливні потоки зазвичай скорочуються восени під час сезонного обслуговування НПЗ, коли виробництво падає, а заводи переходять на зимову продукцію. Це дозволяє зберігати більше зимового палива для внутрішнього ринку та залишає менше обсягів для експорту.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти