У початок

Без зміни структури споживання палив українські НПЗ припинять роботу через 1-2 роки – Федоренко

Також є російською мовою

Якщо Україна не збалансує споживання моторних палив шляхом корекції ставок акцизного збору, українські НПЗ через рік-два можуть зупинитися. Про це в інтерв'ю «БізнесЦензор» заявив комерційний директор АТ «Укргазвидобування» Сергій Федоренко.

«Безумовно, це питання не одного моменту, та протягом 1-2 років це абсолютно реальний сценарій (зупинка підприємств – еk) у разі відсутності зрушень з балансуванням податків на паливо», – заявив топ-менеджер.

На уточнююче питання про те, за яких показників цей сценарій стане реальністю, Федоренко зазначив, що коли ринок бензинів скоротиться до 1,6 млн т.

«Давайте змоделюємо баланс ринку. Якщо все залишити як є, з нинішніх 1,9 млн т споживання бензину через 2-3 роки досягне 1,6 млн т. Я думаю, що понад 70% ринку вітчизняний виробник не займе», – зазначив він, додавши, що за обсягу 1,6 млн т 70% це 1,12 млн т, тобто, вже менше нинішнього рівня українського виробництва.

«Далі нам доведеться знижувати перероблення, а це призводить до зростання собівартості й зниження конкурентоспроможності. І не тільки щодо бензину, але й щодо дизелю, і авіагасу, й щодо того ж скрапленого газу», – підкреслив він.

Федоренко також зазначив, що зупинення нафтопереробки вдарить і по нафтовидобутку, і по інших суміжних галузях, не кажучи вже про цілу галузь компаній-підрядників.

«А тепер питання: заради чого всі ці ризики? Щоб імпортувати з країн Євразійського союзу – Росії, Білорусі й Казахстану – 1 млн т скрапленого газу? Тобто, віддавати наші гроші не своїм виробникам, а зарубіжним? Де в цьому логіка?» – задається питанням топ-менеджер «Укргазвидобування».

«Ми кажемо: купуйте український бензин замість імпортного скрапленого газу. Зробити бензин доступним покликана «акцизна» реформа», – резюмував він.

Як повідомляв enkorr, нині у Верховній Раді на розгляді перебуває кілька законопроєктів, що стосуються акцизів на нафтопродукти. Першим було зареєстровано законопроєкт, яким пропонується уніфікувати ставки акцизу на бензин, автогаз і ДП на рівні €139,5 за 1000 л. Його підтримують українські нафтопереробники, які зіткнулися з неможливістю збільшення виробництва нафтопродуктів через скорочення ринку бензинів і зростання ринку скрапленого газу.

У свою чергу Українська асоціація скрапленого газу через своїх парламентських лобістів на чолі з Ніною Южаніною зареєстрували законопроєкт, який передбачає фіксування співвідношення ставок акцизного податку на автогаз на рівні 25% від ставки акцизу на автомобільні бензини. Паралельно було подано аналогічний за змістом законопроєкт, але від депутатів фракції «Слуга народу».

Ще один проєкт закону подав глава Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус. Він пропонує зменшити акциз на бензин з €213,50 до €169,5 за 1000 л і підвищити акциз на СВГ з €52 до € 24,50 за 1000 л. При цьому акциз на дизельне пальне залишити на поточному рівні – €139,5/1000 л.

Раніше про потребу перегляду ставок акцизу заявили в «Консалтинговій групі А-95». На думку експертів, структура споживання моторних палив в Україні потребує корекції задля максимального використання нафтопереробних потужностей, вирівнювання торгового балансу і збільшення податкових надходжень.

Експерти відзначили, що якщо нині акциз на газ становить 24,4% від акцизу на бензин, то для вирішення завдання збалансованого нафтопродуктозабезпечення це співвідношення має бути не менше 65%.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти