В начало

Трейдери йдуть на південь: імпорт дизпального з Польщі у березні впав у півтора раза

У березні обсяги імпорту дизельного палива до України продовжували зменшуватись. За даними enkorr, минулого місяця в країну було відвантажено 446,7 тис. тонн продукту, що на 7% менше, ніж у лютому.

Березневий показник імпорту мінімальний за останні кілька місяців, менше в країну завозили лише у травні минулого року (267,6 тис. тонн), коли українські паливні компанії займалися вибудовуванням логістики до західних джерел постачань нафтопродуктів.

Скорочення обсягів закупівель дизельного пального у березні зумовлене наявністю великих запасів, що були створені у грудні й січні. Протягом цих двох зимових місяців українські компанії імпортували майже 1,3 млн тонн продукту, це досить великий обсяг навіть порівняно з довоєнним часом. Компанії створювали запаси через загрозу перебоїв постачань пального після впровадження антиросійського ембарго 5 лютого 2023 роду. Але зменшення котирувань і зниження премій для України у лютому свідчить про те, що дизпального на ринку було достатньо — європейські країни добре підготувалися до виключення російських продуктів із ланцюжків постачань.

Зменшенню обсягів імпорту дизельного пального сприяла також стабілізація української енергосистеми. З кінця січня майже в усіх областях України було відновлено стабільне електропостачання, це призвело до значного зниження попиту на пальне серед власників промислових генераторів.

У березні найбільшим постачальником дизпального в Україну була Румунія (114 тис. тонн), яка за обсягами обігнала Польщу (79 тис. тонн). Більш ніж з Польщі минулого місяця також було імпортовано дизпального з Туреччини (81 тис. тонн). З початку року спостерігається зростання частки постачань продукту з південних напрямків. Порівняно з січнем обсяги імпорту дизпального з Польщі й Литви у березні впали на 43%, до 122 тис. тонн, тоді як закупівлі з південних джерел (Румунія, Болгарія, Туреччина, Молдова) зменшилися лише на 17%, до 272 тис. тонн. Причиною таких змін у географії імпорту є збільшення привабливості морського дизелю.

Після впровадження лютневого ембарго в країнах ЄС майже не залишилося покупців російських нафтопродуктів, окрім Болгарії й Угорщини. Водночас зростання постачань із російських портів у Туреччину й країни північної Африки сприяло збільшенню пропозиції дизпального у середземноморському регіоні. Закономірним наслідком цього явища стало зменшення ставок фрахту й зниження премій у південних портах. Так, наприклад, на дунайських терміналах обсяги премій до середземноморських котирувань на автомобільні партії дизпального протягом березня зменшилися на $40-60, до $100-140, тоді як на східних терміналах Польщі диференціали до північно-європейських котирувань майже не змінилися й становлять $95-110.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти