В начало

Морський експорт російської нафти в Європу зменшився на 60% від початку війни

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 24 по 30 вересня 2022 року збільшився проти попереднього тижневого періоду на 5,5% — до 3,27 млн барелів. Про це з посиланням на Bloomberg пишуть «Порти України».

За два місяці до набуття чинності заборони Євросоюзу на морський імпорт сирої нафти постачання в ЄС і Велику Британію скоротилися приблизно на 60% порівняно з тим, якими вони були до вторгнення московських військ в Україну», — вказує агентство.

Особливо помітно скоротилися постачання клієнтам у північній Європі, які нині закуповують менше 200 тис. барелів на добу (б/д), що на 1 млн барелів нижче рівня, який спостерігався на початку року.

Загалом протягом звітного тижня російські морські нафтові порти і термінали завантажили 31 танкер проти 29 танкерів попереднього тижня. Розподіл відправлених танкерів за портами чотирьох експортних регіонів виглядає так:

Балтійський регіон:

  • приморськ — 10 танкерів (попереднього тижня — 8);
  • усть-луга — 5 (5).

Тихоокеанський регіон:

  • козьміно — 8 (7);
  • пригородне — 1 (1).

Чорноморський регіон:

  • новоросійськ — 5 (6).

Арктичний регіон:

  • мурманськ — 2 (2).

Загалом обсяг відвантаженої нафти звітного тижня становив 22,9 млн барелів проти 21,7 млн барелів тижнем раніше.

Доходи від експортного мита минулого тижня становили $162,4 млн проти $153,9 млн попереднього тижня.

Аналізуючи динаміку морського експорту за допомогою чотиритижневого ковзного (рухомого) середнього показника, середньодобові постачання найбільшим клієнтам у тижневому порівнянні виглядають наступним чином, зокрема:

  • в Китай — зменшилися на 3,5%, до 0,83 млн б/д;
  • в Індію — не змінилися, 0,66 млн б/д;
  • в Туреччину — збільшилися на 33,3%, до 0,4 млн б/д;
  • в Італію — не змінилися, 0,3 млн б/д;
  • в Нідерланди — зменшилися на 23,8%, до 0,16 млн б/д.

Обсяг відправлених нафтових вантажів танкерами, які не вказують кінцевого пункту призначення, становить 0,35 млн б/д.

Переспрямування потоків з Європи в Азію, схоже, стабілізувалося. Постачання трьох великих покупців — Китаю, Індії й Туреччини, — які замінили європейських покупців, досягли піку в червні — 2,2 млн б/д. За чотири тижні до 30 вересня цей показник знизився приблизно на 350 тис. б/д. Число танкерів, які поки не вказують кінцевих пунктів призначення, може скоротити цей розрив, але не ліквідує його повністю.

План США запровадити обмеження ціни, згідно з яким покупці отримуватимуть доступ до страхування й інших основних послуг лише у разі, якщо сплачена ціна буде нижчою від встановленого порогу, викликає плутанину серед покупців. Відсутність ясності щодо рівня, на якому буде встановлено обмеження, невизначеність щодо того, коли його буде запроваджено, і небагато деталей стосовно того, як воно буде контролюватися, залишає потенційних покупців російської нафти у підвішеному стані, доки ситуація не проясниться», — зауважує агентство.

Хоча росія заявила, що не продаватиме нафту нікому, хто встановлює обмеження ціни, і основні клієнти країни навряд чи підтримають цей план, існування такого механізму може збільшити переговорну силу ключових клієнтів Китаю, Індії й Туреччини щодо майбутніх контрактів.

Крім того, москва отримала ще одну проблему через подальше зниження ставок експортного мита, які мають скоротитися у жовтні на 15% — до $6,06 за барель. Це буде найбільше падіння за останні п’ять місяців і найнижчий рівень із лютого 2021 року. Падіння відображає як нижчі світові ціни на нафту, так і збільшення дисконту на нафту марки Urals щодо марки Brent.

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 17 по 23 вересня 2022 року збільшився проти попереднього тижневого періоду на 22% — до 3,1 млн барелів. російські нафтові порти і термінали завантажили 29 танкерів проти 23 попереднього тижня.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти