У початок
Як COVID–19 впливає на впровадження екологічних рішень у транспортній галузі

Як COVID–19 впливає на впровадження екологічних рішень у транспортній галузі

Також є російською мовою

Спецпроєкт

Пандемія COVID-19, безумовно, змінила наше повсякдення. Та експерти зазначають, що попри складні виклики для людства вона водночас відкрила вікно можливостей для розвитку екологічного транспорту.

Брайоні Маккензі, продюсерка й ведуча подкасту «Енергія» для глобального концерну Shell, поставила питання зростання популярності електромобілів, екологічних рішень у транспортній галузі й практичного внеску компанії Shell у їх впровадження. Експертними думками щодо цього поділилися віцепрезидент з транспортного руху компанії Shell Роджер Хантер, баронеса Браун Кембриджська, заступниця голови Комітету Великої Британії з питань змін клімату Джулія Кінг, генеральний директор New Motion – підрозділу Shell, що розробляє рішення щодо зарядки електромобілів по всій Європі, – Мел Лейн та інші. Слухайте подкаст на сайті Shell, ми ж для вас занотували головні тези розмови.

Брайоні Маккензі, продюсерка й ведуча подкасту «Енергія»:

– Наразі частка електромобілів серед автотранспорту на дорогах складає всього 1%. Однак прогнозується, що 2020 року 3% від усіх проданих автомобілів припаде саме на електромобілі. Що потрібно для відновлення екологічного балансу у транспортному секторі?

Джулія Кінг, заступниця голови Комітету Великої Британії з питань змін клімату:

– Гадаю, слід впроваджувати такі заходи, що сприятимуть зміні поведінки людей, стимулюючи їх більше їздити на велосипеді, ходити пішки або ж надавати перевагу електромобілям. Так, наприклад, варто продовжити інвестувати в електрозарядні станції й інші напрями, які б демонстрували переваги переходу на автомобілі з низьким рівнем викидів.

Брайоні Маккензі:

– Меле, у Вашому регіоні дуже багато екологічних рішень – поділіться, будь ласка, думками щодо того, яких заходів варто вжити.

Мел Лейн, генеральний директор New Motion:

– Нас дуже надихають ініціативи з популяризації екологічного транспорту. Серед них – надання субсидій, податкових пільг для власників електромобілів, а також розвиток «розумної» (smart) інфраструктури зарядки електромобілів. Все це допомагає творити зміни. Розвиток інфраструктури для електротранспорту, звісно, тут чи не ключовий чинник. Згідно з нашим нещодавнім опитуванням, 46% водіїв електромобілів по всій Європі занепокоєні доступністю до зарядних станцій. Оскільки ми передбачаємо зростання кількості електротранспорту, до 2030 року по всій Європі потрібно буде встановити понад 3 мільйони зарядних станцій. Ми повинні переконати водіїв, що вони зможуть пересуватися зручно і не турбуватися про доступність цих станцій.

Брайоні Маккензі:

– Чи може пандемія посприяти розвиткові більш екологічного транспорту?  

Мел Лейн:

– Пауза, викликана COVID-19, як на мене, створює змогу для сміливих кроків, які допоможуть прискорити перехід до «зеленої» енергії як на політичному рівні, так і на рівні свідомості громадян. Сподіваюся, ця ситуація стане каталізатором позитивних змін.

Брайоні Маккензі:

– Частково відповідальність за забезпечення екологічності транспорту покладається на уряди, але це питання вимагає підтримки і з боку приватного сектору. Зокрема, Shell пропонує водіям доступ до понад 165 000 зарядних станцій для електромобілів у більш ніж 30 країнах, і, гадаю, їхня кількість зростатиме. Яким Shell бачить майбутнє транспорту?

Роджер Хантер, віцепрезидент з транспортного руху компанії Shell:

– Майбутнє транспорту повинно бути більш «розумним» (smart) і екологічним. Відновлювальна електроенергія для легкових автомобілів, водень для більш важких видів транспорту, біопальне чи скраплений природний газ – усі ці види пального відіграватимуть роль у створенні більш сталого майбутнього.

Брайоні Маккензі:

– З якими проблемами стикається приватний сектор? Яку роль розвитку екологічного транспорту відіграє Shell?

Роджер Хантер:

– Великі компанії, такі як Shell, інвестують у розвиток екологічного транспорту. Я б також наголосив, що ми допомагаємо налагодити ефективні партнерські взаємини між відповідними гравцями, щоб змінювати інфраструктуру і впливати на цю екосистему загалом.  

Брайоні Маккензі:

– Наведіть декілька прикладів.

Роджер Хантер:

– Наприклад, у Shell є портфельна компанія Greenlots, що займається розробленням рішень щодо зарядки електромобілів. Ми також працюємо з Electrify America з метою сприяння розвитку мережі зарядних станцій по всій Америці. Так, у великих містах США, таких як Бостон, Сіетл, Нью-Йорк і Сан-Франциско, Shell через свою портфельну компанію Greenlots працюватиме з власниками підприємств і об'єктів, щоб надавати їм зарядні станції «під ключ».

У свою чергу, Electrify America фінансує ініціативу, в рамках якої на  інфраструктуру зарядних станцій на всій території США виділяється понад 2 мільярди доларів інвестицій. Це успішний приклад того, як «правильні гравці» ефективно співпрацюють, аби покращити інфраструктуру й екосистему. Такі компанії як Shell справді відкривають шлях до масштабних змін, і це має стати мейнстрімом.  

Брайоні Маккензі:

– Ключовим елементом бізнесу Shell є традиційні типи пального для автомобілів: бензин і дизельне пальне. Що планує робити Shell задля впровадження більш екологічних і «розумних» (smart) рішень для транспорту?

Роджер Хантер:

– По–перше, плануємо збільшувати кількість АЗС Shell у конкретних пунктах призначення. Наприклад, біля супермаркетів і навіть біля житлових будинків. Забезпечення чистою відновлюваною електроенергією – це величезна частина програми щодо зростання бізнесу. Допоможе у цьому і діджиталізація. Так, завдяки smart-застосункам люди зможуть оптимізувати витрати пального й зменшити кількість викидів.

Брайоні Маккензі:

– Якими нині є головні виклики в усьому світі?

Роджер Хантер:

– Один із найбільших викликів для нас – це розроблення можливостей для швидкої зарядки й розвитку інфраструктури електрозарядних станцій. Гадаю, що для країн, котрі стрімко розвиваються, це питання вкрай актуальне, й сподіваюся, що вони зможуть швидше впровадити «розумні» й водночас екологічні рішення. Адже ми вже спостерігаємо зростання кількості електричних триколісних автомобілів в Індії, так само як і велику популярність електромопедів у Південно-Східній Азії – це просто фантастика!

СЛУХАТИ ПОДКАСТ НА САЙТІ SHELL

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти