У початок

Зелене світло: автомобільний імпорт палива з Польщі й країн Балтії зростає

Автомобільний імпорт нафтопродуктів з Польщі й країн Балтії злетів майже на 60% минулого тижня, який закінчився 28 квітня, й досяг 17,9 тис. тонн, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Зростання постачань зумовлено зняттям блокади польсько-українських КПП, яку влаштували польські фермери на початку лютого. Нагадаємо, 9 лютого представники польського аграрного бізнесу почали страйк на переході «Дорогуськ-Ягодин», який є головним пунктом перетину кордону при постачаннях нафтопродуктів з Польщі й країн Балтії. Згодом блокування поширилося й на інші КПП. Спочатку було оголошено про 30-денний страйк, але фактично перетин кордону залишався ускладненим понад два місяці.

Тривалі блокування кордону негативним чином позначилися на фінансових показниках діяльності польських і балтійських постачальників, адже через логістичні перепони їм доводилося продавати паливо за низькими цінами. Зменшення продажів в Україну сприяло утворенню профіциту на домашніх ринках закордонних трейдерів, що також вплинуло на рентабельність їхнього бізнесу.

Фермерські страйки призвели до зменшення частки постачань польських і балтійських компаній в українському імпорті нафтопродуктів. Якщо у січні з Польщі й Балтії українські імпортери завозили 43% обсягів дизпального, то у квітні цей показник упав до 31%. Зі скрапленим газом схожа ситуація — частка польського й балтійського ресурсу за той самий період скоротилася з 58% до 44%. Газу з західного напрямку, ймовірно, було б ще менше, якби деякі польські компанії не пропонували підозрілий ресурс за аномально низькими цінами.

Вочевидь, що український паливний ринок за останні два місяці зміг прилаштуватися до нових умов. Багато компаній збільшило закупівлі палива з південних джерел, адже на цьому напрямку палиць у колеса українським паливовозам ніхто не встромляв. Крім того, трейдери, які жорстко конкурували на півдні останнім часом, пропонували дизельне пальне за більш привабливими цінами.

Збільшення постачань з Польщі й країн Балтії сприятиме зберіганню профіциту дизельного пального й скрапленого газу на українському ринку.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти